Γιατί η άσχημη μόδα πουλάει;

Sharing is caring!

Crocs, Birkenstocks, τσαντάκια μέσης και άλλα άκομψα αξεσουάρ πλημμύρισαν τις πασαρέλες και μετατράπηκαν σε “It” αντικείμενα πόθου εκατομμυρίων καταναλωτών, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε: Γιατί η άσχημη μόδα πουλάει;

Η τάση δεν είναι καινούρια. Η μόδα πάντα αρεσκόταν στο να μεταμορφώνει το άκομψο σε επιθυμητό. Ωστόσο, αυτή η χρονιά αποτελεί αποθέωση της άσχημης μόδας με τις πωλήσεις να εκτινάσσονται στα ύψη.

Η πολυτελής εκδοχή της Gucci τσάντας που φοριέται στη μέση και τα αθλητικά Balenciaga με την τριπλή σόλα ξεπουλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες από τη στιγμή που κυκλοφόρησαν στην αγορά. Γιατί; Το μυστικό δεν είναι μόνο το παράξενο στιλ, αλλά κυρίως το γεγονός ότι είναι πρακτικά, λειτουργικά και πάνω απ’ όλα, άνετα.

Balenciaga sneakers

Και η αλήθεια είναι ότι η άνεση πουλάει. Κάποια brands, όπως Ugg, Birkenstocks και Crocs, έχουν ιδρύσει ολόκληρες επιχειρήσεις πάνω σε άσχημα, αλλά άνετα προϊόντα. Τα έσοδα της Ugg ξεπέρασαν τα $400.000.000 μόλις στα μέσα του 2017 και της Crocs είναι σταθερά περίπου στο $1.000.000.000 ετησίως.

Η καταναλωτική τάση είναι απόλυτα κατανοητή: Ένα τσαντάκι μέσης είναι ευκολότερο στη μεταφορά, τα αθλητικά είναι πιο άνετα από τις γόβες και τα ψηλόμεσα jeans λιγότερο αποκαλυπτικά από τα χαμηλοκάβαλα.

Gucci bumbags

Οι designers επωφελούνται από τις πολυτελείς εκδοχές των άσχημων -αλλά άνετων- αξεσουάρ καθώς είναι πιο οικονομικά από τα υπόλοιπα μοντέλα των κολεξιόν τους, και διευρύνουν έτσι το αγοραστικό κοινό τους. Τα Crocs του Christopher Kane, για παράδειγμα, πωλούνται προς $623 ενώ τα υπόλοιπα παπούτσια του πωλούνται από $800 και πάνω.

Christopher Kane Crocs

“Δεν υπάρχει λόγος να το αρνούμαστε: Τα Crocs είναι άσχημα,” λέει ο Christopher Kane, ο οποίος συνεργάζεται με το brand από την Άνοιξη 2017. “Είναι άνετα, αυτό είναι το όλο ζήτημα, αυτή είναι η γοητεία τους. Μου αρέσει που δεν είναι σχεδιασμένα να είναι θηλυκά ή κολακευτικά.”

Κάποια άσχημα αξεσουάρ, ωστόσο, σχεδιάζονται απλά και μόνο για να προσελκύσουν την προσοχή των social media. Όταν η Balenciaga φόρεσε την δική της εκδοχή των Crocs στα μοντέλα της, ήξερε ότι η εικόνα των άκομψων τσόκαρων με τη σόλα 10 cm θα έκανε το γύρω του κόσμου. Μιλάμε, λοιπόν, για ένα πολύ αποτελεσματικότερο εργαλείο marketing από οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια.

Balenciaga Crocs