BUSINESS+LEADERSHIP

Επιχειρηματίες μέσω κινητών

Επανάσταση στην αγορά έχει επιφέρει το εμπόριο μεταχειρισμένων ρούχων, το οποίο έχει μετατραπεί σε τρομερά κερδοφόρα επιχείρηση για τους νέους. Ωστόσο, όχι με τον στενό όρο του εμπορίου όπως τον γνωρίζουμε. Τα κλασσικά καταστήματα μπαίνουν στη σκιά, πλέον, των online καταστημάτων καθώς οι ιστοσελίδες με μεταχειρισμένα ρούχα πολλαπλασιάζονται με ταχύτατους ρυθμούς.

Αυτό που έρχεται να αλλάξει, όμως, το επιχειρείν των νέων σήμερα είναι το λεγόμενο m-commerce, το εμπόριο δηλαδή μέσω των κινητών σε συνδυασμό με την επαναστατική μέθοδο shopping. Το 2016, οι πωλήσεις μέσω m-commerce αυξήθηκαν κατά 47% στο Η.Β. Σε αυτό συνέβαλλε κατά πολύ το γεγονός ότι τα apps για χρήστες που πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα επίσης έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Όσο τα smartphones αποκτούν μεγαλύτερες οθόνες, οι έμποροι προσαρμόζουν τα sites τους ώστε να είναι πιο phone-friendly.

Apps όπως τα Depop, Xian Yu, Poshmark και Vinted σαρώνουν την παγκόσμια αγορά κάνοντας εκατομμύρια διεθνείς συναλλαγές την εβδομάδα. Αυτό που πολύ έξυπνα υιοθέτησαν τα συγκεκριμένα apps είναι η κοινωνικο-εμπορική φύση τους, κάτι που προσελκύει τους χρήστες που είναι εξοικειωμένοι με τα social media.

Πέρυσι, ρούχα συνολικής αξίας $130.000.000 πωλήθηκαν στο Depop. Η εφαρμογή έχει 2.000.000 ενεργούς χρήστες τον μήνα (κυρίως από Βρετανία, Αμερική, Ιταλία και Αυστραλία), εκ των οποίων τα 4/5 είναι κάτω από 25 ετών.

Οι περισσότεροι χρήστες αυτών των apps έχουν μεγαλώσει στη σκιά του ξεσπάσματος της οικονομικής κρίσης. “Η νέα γενιά είναι πιο φτωχή από την προηγούμενη,” σχολιάζει η Maria Raga, διευθύνων σύμβουλος του Depop. “Είναι, όμως, πιο καινοτόμα. Αντί να βρουν δουλειά ως σερβιτόροι, απλά στήνουν το δικό τους κατάστημα και γίνονται επιχειρηματίες.”

Πώς λειτουργούν, λοιπόν, αυτά τα apps; Κάθε χρήστης γίνεται επιχειρηματίας, κατεβάζοντας στο κινητό του την εφαρμογή και ανοίγοντας το προσωπικό του “κατάστημα” κάτω από την πλατφόρμα όποιου app έχει επιλέξει να εγγραφεί. Μέσω αυτού, παρουσιάζει και πουλάει την γκάμα των μεταχειρισμένων ρούχων που διαθέτει. Τα apps είναι πολύ κοντά στη λογική των social media, καθώς οι χρήστες αποκτούν followers, ανεβάζουν όμορφες φωτογραφίες των προϊόντων τους και δέχονται σχόλια και likes.

Κατά την πώληση των προϊόντων, ο χρήστης έχει την ευθύνη της συσκευασίας και της αποστολής τους στον αγοραστή. Οι συναλλαγές γίνονται μέσω PayPal ή ακόμα και με προσωπική συνάντηση.

Το καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνονται οι χρήστες είναι κυρίως νέοι, γι’ αυτό και οι τιμές είναι εξαιρετικά λογικές. Αυτό, όμως, δεν εμποδίζει τους χρήστες να γίνονται πραγματικοί μεγαλοεπιχειρηματίες με μεγάλα εισοδήματα.

Η Bella McFadden, για παράδειγμα, είναι μόλις 22 ετών και είναι ήδη στους δέκα κορυφαίους εμπόρους του Depop παγκοσμίως. Ξεκίνησε με σκοπό να μοιραστεί το πάθος της για τα ρετρό, μεταχειρισμένα ρούχα και πλέον έχει σχεδόν 500.000 followers και πωλήσεις $7.000 μόνο τον Αύγουστο του 2017.

Bella McFadden

Η νέα τάση στην παγκόσμια αγορά έχει εγκατασταθεί για τα καλά κατά πώς φαίνεται, δίνοντας στους νέους την ευκαιρία να έχουν κέρδη από την προσωπική τους αίσθηση του στιλ και από την παρουσία τους στα social media, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν τι απαιτείται για να λειτουργήσει μία επιχείρηση χωρίς ιδιαίτερο οικονομικό ρίσκο.

Κάντε κοινοποίηση στους φίλους σας! Και μέσω Messenger ή Viber!
Tags

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker