AFFAIRS+SOCIETY

Η κόλαση των barcodes και του self-service στα ταξίδια

Παγιδευμένοι στην "επανάσταση" της αυτοεξυπηρέτησης

Στη “Θεία Κωμωδία” του, ο Δάντης βρίσκει τον τέλειο οδηγό για το ταξίδι του στον Κάτω Κόσμο: Ο Βιργίλιος υπομονετικά λύνει όλα τα προβλήματα που προκύπτουν στο ταξίδι του ποιητή. Τι γίνεται, όμως, στον πραγματικό κόσμο μας; Πόσο εύκολο είναι να βρεις ανθρώπους να σε καθοδηγήσουν στην κόλαση των σύγχρονων ταξιδιών;

Αυτή είναι η κατάσταση ως έχει: Κλείνουμε τα ταξίδια μας μέσω app σύγκρισης τιμών στο κινητό μας μόνοι μας. Εκτυπώνουμε την κάρτα επιβίβασης μόνοι μας. Στο αεροδρόμιο σκανάρουμε την κάρτα επιβίβασης μόνοι μας. Σε κάποια αεροδρόμια απαιτείται να ζυγίσουμε τις αποσκευές μας μόνοι μας. Και ας μην μιλήσουμε για τους αυτόματους πωλητές και κάθε άλλο μηχάνημα αυτοεξυπηρέτησης που κάνει τη ζωή μας ακόμα πιο δύσκολη!

Όλα καλά μέχρι να έρθει η στιγμή που κάτι θα πάει στραβά, από ένα τυπογραφικό λάθος στο booking app που θα σε στείλει στο Auckland αντί του Oakland μέχρι την αδυναμία ανάγνωσης της κάρτας επιβίβασης από το scanner του αεροδρομίου. Τότε ερχόμαστε αντιμέτωποι με το μεγαλύτερο πρόβλημα των σύγχρονων ταξιδιών: Πρέπει να βρούμε έναν άνθρωπο να λύσει το πρόβημα που δημιουργήθηκε από το μηχάνημα που τον αντικατέστησε. Πράγμα αδύνατον στην περίπτωση των apps και οδυνηρό στην περίπτωση των αεροδρομίων καθώς θα πρέπει να εξυπηρετηθούμε από έναν και μόνο ταλαίπωρο υπάλληλο που πασχίζει να λύσει τα προβλήματα μίας ολόκληρης ουράς εκνευρισμένων ταξιδιωτών.

Μέχρι και τα ξενοδοχεία αρχίζουν να μπαίνουν “στο κόλπο” του self-service. Πολλά αποστέλλουν στους πελάτες τους κωδικούς pin ή barcodes για να αποκτούν πρόσβαση στα δωμάτιά τους. Έστω ότι το σύστημα λειτουργεί σωστά, είναι απίστευτα απογοητευτικό να φτάνεις σ’ ένα καινούριο μέρος και να σε υποδέχεται ένα barcode scanner, δεν συμφωνείτε;

Το self-service θεωρείται δείγμα εξέλιξης και προόδου… Αναρωτιέμαι, θα θεωρηθώ πολέμιος της τεχνολογίας αν πω ότι η επανάσταση της αυτοεξυπηρέτησης αναιρεί τον καταμερισμό εργασίας; Ξαφνικά έχουμε βρεθεί να κάνουμε δουλειές για τις οποίες δεν έχουμε καν εκπαιδευτεί – ταξιδιωτικοί πράκτορες, πωλητές, υπάλληλοι αεροδρομίου, θυρωροί και πολλά άλλα…

Και όλα αυτά όσο οι εταιρίες βγάζουν τεράστια κέρδη μετατρέποντας τους πελάτες τους σε άμισθους υπαλλήλους. Οι πραγματικοί χαμηλόμισθοι εργάτες στην μεταβιομηχανική οικονομία είμαστε εγώ κι εσείς…

Κάντε κοινοποίηση στους φίλους σας! Και μέσω Messenger ή Viber!
Tags

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker