fbpx
BUSINESS+LEADERSHIP

Οι εταιρίες ακόμα δεν ξέρουν πώς να προσεγγίσουν τους ΛΟΑΤ καταναλωτές

Show some love, share!

Κάθε Ιούνιο, καθιερωμένος ως Pride Month για τους ΛΟΑΤ (Λεσβίες Ομοφυλόφιλοι Αμφιφυλόφιλοι Τρανσέξουαλ), οι εταιρίες σπεύδουν να λανσάρουν διαφημιστικές καμπάνιες με την πολύχρωμη σημαία των ΛΟΑΤ δηλώνοντας στο πλάι αυτής της κοινότητας. Τι γίνεται, όμως, τους υπόλοιπους 11 μήνες;

Μία έρευνα του INTO και της Brand Innovators έδειξε ότι 84,4% από του 4.100 ΛΟΑΤ που ερωτήθηκαν νιώθουν αρνητικά απέναντι στις εταιρίες που λανσάρουν καμπάνιες υπέρ των ΛΟΑΤ κατά τον Μήνα Υπερηφάνιας τους αλλά τους ξεχνούν τον υπόλοιπο χρόνο. Φαίνεται στα μάτια τους σαν φτηνή καιροσκοπική κίνηση marketing.

Η Brand Innovators απευθύνθηκε και στην άλλη πλευρά: 278 στελέχη marketing ερωτήθηκαν για τη στρατηγική των εταιριών τους. Η πλειοψηφία (53%) δήλωσε ότι ξοδεύουν 0% – 4%  ετησίως για τους ΛΟΑΤ καταναλωτές και μόλις 3% αφιερώνουν 20% του ετήσιου προϋπολογισμού τους σε καμπάνιες για τη ΛΟΑΤ πελατεία τους.

Αυτό σίγουρα δεν είναι αρκετό αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2016 η αγοραστική δύναμη των ΛΟΑΤ ήταν $5,4 τρισεκατομμύρια παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρίες που έχουν αντίληψη των πραγμάτων χρησιμοποιούν εικόνες από ΛΟΑΤ στις καμπάνιες τους, στοχεύοντας όχι μόνο τους ΛΟΑΤ αλλά και τους νέους καταναλωτές που είναι πιο ανοικτόμυαλοι σε ότι έχει να κάνει με το διαχωρισμό των φύλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Disney, η οποία προσέλαβε 4 drag queens για μία social influencer καμπάνια της ταινίας A Wrinkle In Time.

“Από την πλευρά των εταιριών υπάρχει ανησυχία για πιθανή κακή παρουσίαση των ΛΟΑΤ μέσα από τις καμπάνιες τους,” εξηγεί ο αρχισυντάκτης του INTO, Zach Stafford. “Μία και μόνο ατυχής εκπροσώπηση μπορεί να προκαλέσει την οργή μυριάδων χρηστών των social media.”

Λοιπόν, ποια θα ήταν μία πιο σωστή προσέγγιση από την πλευρά των brands; “Για αρχή, ξεχάστε τη στρατηγική Pride-Month-Only. Κάνει τα πράγματα χειρότερα, καθώς τονίζει το γεγονός ότι ασχολείστε με τους ΛΟΑΤ μόνο τότε. Είναι σαν να μην μετρούν ως καταναλωτές τον υπόλοιπο χρόνο,” προτείνει ο Stafford. “Δεύτερον, προσκαλέστε την κοινότητα που προσπαθείτε να προσεγγίσετε να δουλέψουν μαζί σας. Εκείνοι γνωρίζουν καλύτερα πώς να στήσουν μία καμπάνια ή, ακόμα καλύτερα μία στρατηγική marketing που θα απευθύνεται στους ΛΟΑΤ.”

Τα μηνύματα υποστήριξης δεν έχουν αποτέλεσμα. Οι εταιρίες πρέπει να καταλάβουν ότι αντιπροσωπεύουν όλους τους ανθρώπους – όλοι αναπνέουν, ζουν κι έχουν κοινωνική, πολιτική και αγοραστική δύναμη… 12 μήνες το χρόνο.

Tags

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker