fbpx
AFFAIRS+SOCIETY

Ποιοί είναι οι μεγαλύτεροι χρήστες των κινητών τηλεφώνων;

Όχι, δεν είναι οι νέοι

Show some love, share!

Έχουμε συνηθίσει να λέμε ότι οι νέοι είναι εθισμένοι στην τεχνολογία. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, likes και selfies τους έχουν γίνει εμμονή και απλά δεν μπορούν να αφήσουν το τηλέφωνο από τα χέρια τους. Σωστά;

Όχι. Λάθος. Όπως μαρτυρούν τα νούμερα, εκείνοι που είναι περισσότερο εθισμένοι είναι η λεγόμενη “γενιά Χ”, όλοι εμείς δηλαδή που γεννηθήκαμε μεταξύ 1965 και 1980. Μία έρευνα της Nielsen, για παράδειγμα, αποκάλυψε ότι στην Αμερική οι άνθρωποι ηλικίας 35 – 49 χρησιμοποιούν τα social media 40 φορές περισσότερο από εκείνους που είναι 18 – 34. Για την ακρίβεια, περνούν περισσότερο χρόνο σε οποιαδήποτε συσκευή – τηλέφωνο, tablet, Η/Υ.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μία εξήγηση θα μπορούσε να είναι ότι σε αυτήν την ηλικία ο άνθρωπος έχει περισσότερη ανάγκη την επικοινωνία. Επίσης, η γενιά Χ κάνει μεγαλύτερη αλλά διαφορετική χρήση από τους νέους κάτω των 30 που κοινοποιούν τη μία φωτογραφία μετά την άλλη στα social media: Ανταλλάσσουν μηνύματα και emails και μιλούν στο τηλέφωνο, για επαγγελματικούς και προσωπικούς λόγους. Όλα αυτά, συν την ενεργή παρουσία τους στα social media δικαιολογούν την αυξημένη χρήση.

Ο 53χρονος συγγραφέας του The Distraction Addiction, Alex Soojung -Kim Pang υποστηρίζει ότι όλη αυτή η ηλεκτρονική κοινωνικοποίηση είναι θετική. “Στην ηλικία μας γίνεται όλο και πιο δύσκολο να διατηρήσουμε σε καθημερινή βάση τις φιλίες και τους κοινωνικούς δεσμούς μας.” Και κάπως έτσι, σιγά σιγά, οι κοινωνικές υποχρεώσεις έγιναν ανάγκη και η τεχνολογία μας έκανε να ρίχνουμε κλεφτές ματιές στο κινητό μας λαχταρώντας την ολοήμερη επικοινωνία.

Επιλέγω να κλείσω κάνοντας αναφορά σε μία παρατήρηση της ψυχολόγου Catherine Steiner – Adair: Συνομιλώντας με μαθητές του δημοτικού αναφέρει ότι πολλά παιδιά παραπονούνται ότι δεν μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των γονιών τους από την οθόνη. Τροφή για σκέψη…

Tags

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker