Το Instagram αλλάζει την αγορά της τέχνης

Sharing is caring!

Τα social media έχουν μετατραπεί σε εξαιρετικά αποτελεσματικό μέσο προώθησης και πώλησης. Ιδιαίτερα για τους καλλιτέχνες του 21ου αιώνα, με το Instagram είναι σαν να έχεις μία γκαλερί στην τσέπη σου.

Η τέχνη είναι η μόδα του σήμερα. Οι πλειοψηφία των brands πλέον – όπως Nike, Converse, Clinique, Red Bull και Toms- ανακαλύπτουν cult καλλιτέχνες μέσω του Instagram. Η ανάγκη της διαρκούς εύρεσης συναρπαστικών τρόπων επικοινωνίας με τον καταναλωτή βάζει τον εμπορικό καλλιτέχνη σε θέση ισχύος καθώς η δημιουργικότητα είναι το κλειδί της καλής επικοινωνίας.

Βασικό όπλο του “εμπορικού καλλιτέχνη” είναι το Instagram. Μέσω αυτού, οι graphic designers, εικονογράφοι και cartoonists έχουν μετατραπεί σε influencers και παρουσιάζουν τη δουλειά τους με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, παίρνοντας οι ίδιοι τον έλεγχο τόσο της προώθησης όσο και της πώλησης της δουλειάς τους.

Η χρήση του Instagram ως μέσω προβολής και προώθησης της δουλειάς των καλλιτεχνών αυτόματα ανάγκασε τα πρακτορεία και τις γκαλερί να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους. “Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι προωθούν μόνοι τους τη δουλειά τους πλέον και το κάνουν αρκετά καλά,” δηλώνει ο Tom Robinson, συνιδρυτής του πρακτορείου Handsome Frank. “Εμείς είμαστε απλά η δεύτερη αλλά δυνατή φωνή της δουλειάς τους κι εκείνοι που εκτελούν όλες τις βαρετές λεπτομέρειες, όπως τα συμβόλαια. Εξασφαλίζουμε επίσης τη σωστή απόδοση αμοιβής. Πολλοί καλλιτέχνες δεν έχουν ιδέα πόσο πρέπει να κοστολογήσουν τη δουλειά τους.”

Jean Jullien @jean_jullien

791.000 followers

Ίσως το όνομα να σας είναι άγνωστο, αλλά οι πολύχρωμες τοιχογραφίες και συσκευασίες και τα παιχνιδιάρικα cartoons του υπάρχουν παντού. Όλη η προσωπική και εμπορική δουλειά του βρίσκεται στον Instagram account του.

 

Morning hair cuppa ☕️ ! I did a cup and a plate with german porcelain maker KPM! Available via the link in bio

A post shared by Jean Jullien (@jean_jullien) on

Camille Walala @camillewalala

90.000 followers

Οι συνεργασίες της Γαλλίδας graphic designer με brands και εταιρίες ποικίλλουν: Σχεδιάζει prints για παπούτσια Caterpillar, επιμελήθηκε έναν τοίχο στα κεντρικά γραφεία του Facebook στο Λονδίνο και έχει συνεργαστεί με τον Giorgio Armani. “Η περισσότερη δουλειά μου έρχεται από το Instagram τώρα,” λέει η ίδια. “Το χρησιμοποιώ για marketing. Όταν κάνεις κάτι γραφικό, είναι ιδανική πλατφόρμα επίδειξης της δουλειάς σου.”

Mr Doodle @mrdoodle

402.000 followers

Σίγουρα έχετε δει τα ασπρόμαυρα σκαριφήματα του πασίγνωστου -πλέον- cartoonist σε τοίχους, πατώματα, ταβάνια, ρούχα, έπιπλα… παντού!

Photo by @kayananas

A post shared by Mr Doodle (@mrdoodle) on

Lakwena Maciver @lakwena

54.000 followers

Το 2015 η graphic designer Maciver συνεργάστηκε με τη Nike και το fitness studio Frame και ζωγράφισε τοίχους και ταβάνια στο χώρο τους. “Είχα τρομερή ελευθερία δημιουργίας. Σίγουρα η προσωπική δουλειά μου προκαλεί διαφορετική συναισθήματα από την εμπορική, αλλά πληρώνομαι καλά. Ανάλογα με την ταυτότητα του brand, είναι καλός τρόπος έκθεσης της δουλειάς σου.”

Joe Cruz @jcruz_art

86.000 followers

Βρετανός εικονογράφος με συνεργασία με την εταιρία ρούχων Whistles. Μεταξύ των πολλών δημιουργιών του, μία τοιχογραφία στο Tictail.

Frills at Dinner #joecruz

A post shared by Joe Cruz (@jcruz_art) on

Chris Labrooy @chrislabrooy

61.000 followers

Αρχικά designer, ο Labrooy έγινε στην πορεία computer-generated imagery artist και πλέον είναι πασίγνωστος για τις υπερρεαλιστικές εικόνες του με παραμορφωμένα προϊόντα της Nike, τις 3D τυπογραφικές διαφημίσεις των Pringles, McDonald’s και British Airways.

Presto ✌️ emoji for Nike sportswear #presto #Nike #emoji #peace

A post shared by Chris Labrooy (@chrislabrooy) on

Malika Favre @malikafavre

132.000 followers

Γαλλίδα graphic designer με τοιχογραφίες και συσκευασίες για τα Sephora στο βιογραφικό της, καθώς και εικονογραφήσεις για το περιοδικό The New Yorker.

Shopping frenzy @pinedacovalin #insta

A post shared by Malika Favre (@malikafavre) on