fbpx
BUSINESS+LEADERSHIPSLIDER

Adidas | Η στρατηγική της για να μένει στην κορυφή

Show some love, share!

Το 2011, η Adidas πήρε μία τολμηρή απόφαση: Να σταματήσει την παραγωγή ενός από τα πιο κλασικά μοντέλα της, του Stan Smith. Το πανέξυπνο σχέδιο της εταιρίας ήταν να καθαρίσει την αγορά, το οποίο αναπόφευκτα θα προκαλούσε αύξηση στη ζήτηση από τους καταναλωτές. Όπως κι έγινε.

Το επόμενο βήμα της Adidas ήταν να κυκλοφορήσει ελάχιστα και συνεπώς δυσεύρετα κομμάτια πριν επαναφέρει επίσημα, πλέον, το πολυπόθητο μοντέλο το 2014. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα Stan Smith εκτοξεύτηκαν. “3½ χρόνια πριν υλοποιήσουμε το πρώτο μέρος της στρατηγικής ξέραμε πολύ καλά ότι αυτό ακριβώς θα γινόταν,” δήλωσε ένα χρόνο μετά ο Αντιπρόεδρος Marketing της Adidas, Jon Wexler.

Τα ρετρό μοντέλα Stan Smith και Superstar είναι οι μεγαλύτερες δυνάμεις στην εκπληκτική αναβίωση της Adidas τα τελευταία χρόνια. Το brand σημειώνει μεγάλη και σταθερή αύξηση στις πωλήσεις του κι όμως, ο Διευθύνων Σύμβουλος Kasper Rorsted δήλωσε πριν λίγες ημέρες ότι τους τελευταίους 18 μήνες η Adidas έχει αρχίσει να αποσύρει τη διανομή των δύο μοντέλων.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, υπάρχει περισσότερη ζήτηση από ό,τι θέλει να καλύψει η Adidas και η εταιρία σκέφτεται τη μακροπρόθεσμη ακεραιότητα του brand της. “Σε 2-3 χρόνια θα ανεβάσουμε ξανά τη δημοτικότητα των δύο παπουτσιών και θα ξαναρχίσουμε τη διανομή. Αυτό, το ονομάζουμε πειθαρχημένη διαχείριση του κύκλου ζωής.” Στην ίδια δήλωση, άφησε να εννοηθεί ότι η Adidas σύντομα θα επαναφέρει τη διαθεσιμότητα του μοντέλου Yeezy που σχεδίασε σε συνεργασία με τον Kanye West, χωρίς όμως να προχωρήσει σε λεπτομέρειες.

Adidas P.O.D.-S3.1

Μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων – και ιδιαίτερα της μόδας – βασίζεται στην έλλειψη ενός προϊόντος. Αυτό είναι ένα μάθημα που πήρε πρόσφατα η Nike: Όταν η εταιρία κυκλοφόρησε περισσότερα μοντέλα Jordan στην αγορά για να αυξήσει τις πωλήσεις της, το brand έχασε την αποκλειστικότητά του και οι καταναλωτές, με τη σειρά τους, το ενδιαφέρον τους. Τώρα η Nike αποσύρει τη διανομή των Jordans για να δημιουργήσει έλλειψη στην αγορά.

Η Adidas λάνσαρε – και διένειμε προσεκτικά – νέα στιλ που θα αναπληρώσουν την απόσυρση των Stan Smiths και Superstars. Οι πωλήσεις της (μόλις 3 ετών) σειράς Ultra Boost αυξήθηκαν κατά 50% το τελευταίο τρίμηνο και, όπως λέει ο Rorsted, “απέχουν πολύ από τον κορεσμό.” Αντίστοιχη αύξηση σημειώνει και η running σειρά Solar Boost, ενώ η P.O.D. αναμένεται να είναι η κορυφαία της χρονιάς.

Η Adidas επενδύει, επίσης, στην επαναφορά της ζήτησης για μοντέλα του 1980 και του 1990, όπως είναι τα Continental 80, Yung 1 και Falcon. Απ’ ότι φαίνεται, η στρατηγική της Adidas αυτή τη φορά δεν εστιάζει σε 1-2 σούπερ μοντέλα, αλλά σε μία σταθερή εγκαθίδρυση μία ευρείας γκάμας αθλητικών της. Η ιστορία έχει δείξει ότι κάτι ξέρει από έξυπνη διαχείριση των προϊόντων της και δημιουργία τάσεων…

Tags

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker