fbpx
BUSINESS+LEADERSHIPSLIDER

Mark Zuckerberg: “Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μία επιχείρηση είναι η έλλειψη ρίσκου”

Επαγγελματικά tips από τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους στον κόσμο

Show some love, share!

Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος; Σίγουρα εγώ, εσείς και κάθε άνθρωπος σε αυτόν τον πλανήτη. Εκατομμυριούχος, όμως, δεν γίνεσαι τόσο απλά. Όσοι έχουν καταφέρει να φτάσουν εκεί, το έκαναν επειδή είχαν κάποιο πλάνο. Ένα εξαιρετικά λεπτομερές και μελετημένο πλάνο επιτυχίας με αυστηρές κατευθυντήριες γραμμές από τις οποίες δεν απέκλιναν (σχεδόν) ποτέ.

Όλοι αυτοί, κάτι θα ξέρουν για να έχουν καταφέρει να πετύχουν το στόχο τους. Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να μάθουμε κάτι από τις επαγγελματικές συμβουλές των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου. Ίσως να μην καταφέρουμε να γίνουμε εκατομμυριούχοι, αλλά σίγουρα θα γίνουμε καλύτεροι επιχειρηματίες…

“Οι πιο δυσαρεστημένοι πελάτες σας είναι η μεγαλύτερη πηγή εκμάθησης.” – Bill Gates

Πολύ σωστά. Οι πιο δυσαρεστημένοι πελάτες σας είναι κι εκείνοι που γνωρίζουν καλύτερα τα ελαττώματα του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Βρείτε τους. Μάθετε τι ήταν αυτό που τους δυσαρέστησε και τι αλλαγές θα πρότειναν. Οι συμβουλές τους θα σας βοηθήσουν να βελτιωθείτε.

“Όταν υπάρχουν 10.000 άνθρωποι που κάνουν το ίδιο πράγμα, θα θέλατε να είστε ο 10.001;” – Mark Cuban

Η καινοτομία είναι αυτό που κάνει έναν επιχειρηματία να ξεχωρίσει. Ένας επιχειρηματίας πρέπει να επιχειρεί κάτι καινούριο και διαφορετικό. Να ψάχνετε πάντα τρόπους να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας.

“Όσο απαραίτητη είναι η δυνατή προσωπικότητα για να στήσεις μία επιχείρηση από το μηδέν, άλλο τόσο απαραίτητη είναι η δεξιότητα της ανάθεσης αρμοδιοτήτων. Πρέπει να είμαι καλός στο να εκπαιδεύω το προσωπικό μου, αλλά και πρόθυμος να κάνω πίσω όταν είναι πλέον έτοιμοι. Η εταιρία πρέπει να στηθεί έτσι ώστε να δουλεύει σωστά και χωρίς εμένα.” – Richard Branson

Πάντα να ελέγχετε το προσωπικό σας και να τους δίνετε διαρκώς feedback, αλλά με διακριτικότητα. Ποιος ο λόγος να προσλαμβάνετε υπαλλήλους αν όλα περνούν από τα χέρια σας; Εκπαιδεύστε τους σωστά και αφήστε τους να σας εκπροσωπήσουν.

“Δεν μπορείτε να ρωτάτε του πελάτες σας τι θέλουν και απλά να τους το δίνετε. Μέχρι να τους το δώσετε, θα θέλουν κάτι καινούριο.” – Steve Jobs

Οι προτάσεις των πελατών σας είναι πολύ σημαντικές για τη βελτίωση του προϊόντος σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους δίνετε οτιδήποτε “θα ήθελαν να έχουν”. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να ενσωματώνετε στο προϊόν ή στην υπηρεσία που προσφέρετε εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα προσθέσουν μεγαλύτερη αξία στο προϊόν σας.

“Όταν έχετε μία επιχείρηση, επιβάλλεται να δουλέψετε σε κάθε πόστο της. Μόνο έτσι θα κατανοήσετε πλήρως την επιχείρησή σας και το ανθρώπινο δυναμικό της.” – Τζον Κατσιματίδης

Πριν προσλάβετε υπαλλήλους για την επιχείρησή σας, καλό είναι να δουλέψτε οι ίδιοι έστω για λίγο σε κάθε πόστο που μπορεί να έχει η επιχείρηση. Αυτό θα σας δώσει μία πιο ακριβή εικόνα για το πώς λειτουργεί η επιχείρησή σας και πώς να την κάνετε πιο αποδοτική.

“Ποτέ μη βασίζεστε στο να κάνετε μία καλή πώληση. Κάντε την τιμή αγοράς σας τόσο ελκυστική που ακόμα και μία μέτρια πώληση να έχει καλά αποτελέσματα.” – Warren Buffet

Η σωστή τιμολόγηση είναι από τα βασικότερα πράγματα σε μία επιχείρηση. Βρείτε μία ισορροπία, ώστε κάθε πώληση – καλή, κακή ή μέτρια – να αποδίδει.

“Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μία επιχείρηση είναι η έλλειψη ρίσκου… Σ’ έναν κόσμο που αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς, η μόνη στρατηγική που εγγυάται την αποτυχία είναι η έλλειψη ρίσκου.” – Mark Zuckerberg

Επιχείρηση = Ρίσκο. Θα πρέπει να επιλέγετε προσεκτικά ποιο ρίσκο θα αρνηθείτε και ποιο θα πάρετε. Αν δεν ρισκάρετε, ποτέ δεν θα φτάσετε ψηλά.

“Ο καλύτερος τρόπος να διαφοροποιηθείτε από τους ανταγωνιστές σας και να ξεχωρίσετε από το πλήθος είναι να συλλέγετε πληροφορίες. Ο τρόπος που συλλέγετε, διαχειρίζεστε και χρησιμοποιείτε αυτές τις πληροφορίες θα καθορίσει αν θα κερδίσετε ή αν θα χάσετε.” – Bill Gates

Μαζέψτε όσες πληροφορίες μπορείτε για την αγορά, τους ανταγωνιστές σας, την επιχείρησή σας και τους πελάτες σας, και χρησιμοποιείστε τις για να βελτιώσετε την επιχείρησή σας.

“Όταν καινοτομείτε στην επιχείρησή σας, πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να ακούτε τους πάντες να σας λένε ότι είστε τρελοί.” – Larry Ellison

Να θυμάστε ότι αν όλοι σας λένε ότι η επιχειρηματική ιδέα σας είναι τρελή, πιθανότατα είναι καλή. Συνεχίστε…

“Προσπαθήστε να μην είστε ποτέ ο πιο έξυπνος άνθρωπος σ΄ έναν δωμάτιο.” – Michael Dell

Μπερδευτήκατε; Αυτό που προσπαθεί να πει ο Michael Dell είναι ότι πρέπει να προσπαθείτε να περιστοιχίζεστε από ανθρώπους οι οποίοι είναι πιο έξυπνοι, πιο έμπειροι και γενικά καλύτεροι από εσάς. Μόνο έτσι θα γίνετε κι εσείς καλύτεροι.

“Αν νομίζετε ότι μπορείτε να τα καταφέρετε, έχετε δίκιο. Αν νομίζετε ότι δεν μπορείτε να τα καταφέρετε, πάλι έχετε δίκιο.” – Henry Ford

Η στάση μας επηρεάζει απίστευτα τις ικανότητές μας. Αν λέτε ότι μπορείτε να κάνετε κάτι, τότε θα το καταφέρετε (στα πλαίσια της λογικής, πάντα). Αντίθετα, αν λέτε ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι, απλά δεν θα το καταφέρετε. Άρα, όπως και να’ χει, θα έχετε δίκιο. Είναι πολύ σημαντικό να σκέφτεστε ότι μπορείτε.

“Συχνά είναι ευκολότερο να πραγματοποιήσεις ένα υπερβολικά φιλόδοξο όνειρο. Ξέρω ότι ακούγεται τρελό, αλλά αν κανείς άλλος δεν είναι αρκετά τρελός για να το κάνει, τότε θα έχετε ελάχιστο ανταγωνισμό.” – Larry Page

Πολύ λίγοι είναι αυτοί που έχουν το θάρρος να κάνουν μεγάλα όνειρα, και ακόμα λιγότεροι αυτοί που θα αποφασίσουν να τα πραγματοποιήσουν. Οι υψηλοί στόχοι συχνά σημαίνουν υψηλά κέρδη, γι’ αυτό μη φοβάστε να κάνετε μεγάλα όνειρα.

Περισσότερα premium άρθρα για επαγγελματίες στο business.globalist.gr

Tags

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker