Now Reading
Επιλέγοντας την κατάλληλη επωνυμία για την επιχείρησή σας

Επιλέγοντας την κατάλληλη επωνυμία για την επιχείρησή σας

Ο διακριτικός τίτλος μίας επιχείρησης είναι κάτι παραπάνω από απλές λέξεις: Είναι η εκπροσώπηση της εταιρίας και του brand σας. Η διαδικασία επιλογής ονόματος για την επιχείρησή σας μπορεί να φαίνεται απλή, ωστόσο υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία μίας επιτυχημένης επωνυμίας.

Ένας καλός διακριτικός τίτλος έχει τη δύναμη να χαράξει την επιχείρησή σας στο μυαλό των καταναλωτών, να της δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, να της ανοίξει πόρτες σε νέες αγορές και να ενισχύσει την περαιτέρω ανάπτυξή της. Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε [1] τι συνθέτει μία καλή επωνυμία επιχείρησης, [2] πώς να βρείτε ένα όνομα για την επιχείρησή σας, και [3] κοινά λάθη που αφορούν την επιλογή ονόματος μίας επιχείρησης.

Τι συνθέτει μία καλή επωνυμία επιχείρησης.

Αν και υπάρχουν κανόνες και εξαιρέσεις σε ότι αφορά το περιεχόμενο ενός καλού διακριτικού τίτλου μίας επιχείρησης, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν σε κάποια βασικά στοιχεία.

Πρώτο και βασικότερο, η επωνυμία μίας επιχείρησης πρέπει να εστιάζει στο μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε. Το όνομα που θα επιλέξετε πρέπει να εκφράζει όλα αυτά που θέλετε να μεταφέρετε στον πελάτη. Οι καλύτερες επωνυμίες είναι τόσο ενδεικτικές των αναγκών ενός πελάτη που συχνά φαίνονται προφανείς.

Ένα καλό όνομα πρέπει να είναι σύντομο – από δύο έως τέσσερεις συλλαβές – και εύκολο στην προφορά. Ο λόγος που οι σύντομοι διακριτικοί τίτλοι θεωρούνται ιδανικοί είναι ότι είναι εύκολοι στο branding και στο να τους θυμούνται οι καταναλωτές.

Η επωνυμία της επιχείρησής σας μπορεί να περιέχει νέες ή υπάρχουσες λέξεις, αλλά υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε κάθε περίπτωση. Μία λέξη που εσείς έχετε επινοήσει (σκεφτείτε, για παράδειγμα, την Epson) μειώνει τον κίνδυνο σύγχυσης της εταιρίας σας με κάποια ανταγωνιστική. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί πολύς χρόνος και μάρκετινγκ για να καταφέρετε να καθιερώσετε το νόημά της μεταξύ των καταναλωτών.

Μία επωνυμία με υπάρχουσες λέξεις συνοδεύεται αυτόματα από καθιερωμένες έννοιες, και μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν από ανταγωνιστές. Ένα μείζον ζήτημα που αφορά τη χρήση ενός συνηθισμένου όρου στον διακριτικό τίτλο της επιχείρησής σας είναι η διαθεσιμότητα του εμπορικού σήματος και του domain name για την ιστοσελίδα σας.

Σε περίπτωση που κάποια επιχείρηση σε αντίστοιχη βιομηχανία με τη δική σας χρησιμοποιεί ήδη μία συγκεκριμένη επωνυμία, δεν πρέπει – ούτε θέλετε – να τη χρησιμοποιήσετε. Θα έπρεπε, μάλιστα, να αποφύγετε εντελώς οποιοδήποτε όνομα μοιάζει τόσο ώστε να μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση.

Για να βοηθήσει τους επιχειρηματίες να αναγνωρίζουν τα βασικά στοιχεία ενός καλού διακριτικού τίτλου, η ιδρύτρια της εταιρίας Eat My Words, Alexandra Watkins, ανέπτυξε μία λίστα αξιολόγησης 12 σημείων: Τα λεγόμενα SMILE και SCRATCH τεστ.

SMILE: Τα πέντε γνωρίσματα ενός αξιομνημόνευτου διακριτικού τίτλου.

Suggestive (Υπαινικτικός): Υποδηλώνει κάτι για το brand σας.
Memorable (Αξιομνημόνευτος): Έχει σχέση με κάτι οικείο.
Imagery (Συμβολικός): Είναι οπτικά ενθυμητικός ώστε να μένει στη μνήμη.
Legs (Αποτελείται από σκέλη): Σχετίζεται με μία κεντρική ιδέα που μπορεί να επεκταθεί.
Emotional (Συναισθηματικός): Αγγίζει συναισθηματικά τους ανθρώπους.

SCRATCH: Τα επτά γνωρίσματα ενός αποτυχημένου διακριτικού τίτλου.

Spelling-challenged (Προκαλεί τους κανόνες ορθογραφίας): Μοιάζει σαν να έχει τυπογραφικό λάθος.
Copycat (Αντίγραφο): Μοιάζει με την επωνυμία ενός ανταγωνιστή.
Restrictive (Περιοριστικός): Περιορίζει τη μελλοντική ανάπτυξη της επιχείρησης.
Annoying (Ενοχλητικός): Αποθαρρύνει τους πελάτες.
Tame (Ήμερος): Αδιάφορος, μη περιγραφικός και χωρίς έμπνευση.
Curse of knowledge (Κατάρα της γνώσης): Υπερβολικά εξειδικευμένος για τους μη γνώστες.
Hard to pronounce (Δύσκολος στην προφορά): Είναι τόσο δύσκολος στην προφορά που δύσκολα τον θυμούνται.

Πώς να βρείτε ένα όνομα για την επιχείρησή σας.

Υπάρχουν πολλές και διάφοροι μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βρείτε μία επωνυμία για την επιχείρησή σας. Πιο επιτυχημένη, όμως, θεωρείται αυτή που επικεντρώνεται στον πελάτη.

Ετοιμάστε μία λίστα με όλα αυτά που θέλετε να αντιπροσωπεύει η επιχείρησή σας. Αυτό το συνονθύλευμα ιδεών θα σας φέρει μπροστά σε μία σειρά γνωρισμάτων που μπορείτε στη συνέχεια να αντιστοιχήσετε με λέξεις. Κάντε συνδυασμούς των λέξεων που μεταδίδουν τα γνωρίσματα της επιχείρησής σας και συνθέστε μία επωνυμία που θα έχει νόημα για τον πελάτη. Η διαδικασία θα οδηγήσει σε μία πρώτη – και αρκετά μεγάλη – λίστα με ιδέες για το όνομα της επιχείρησής σας.

Στη συνέχεια, ζητήστε από πιθανούς πελάτες σας να βαθμολογήσουν το κάθε όνομα από το 1 έως το 20, βάσει του πόσο καλά περιγράφει την επιχείρησή σας. Στο τέλος της διαδικασίας, επιλέξτε τα πέντε δημοφιλέστερα.

Το επόμενο βήμα, αν και εξαιρετικά σημαντικό, παραλείπεται από αρκετούς επιχειρηματίες: Ήρθε η ώρα να ερευνήσετε αν οι επωνυμίες που έχετε στη διάθεσή σας είναι διαθέσιμες ως εμπορικό σήμα και domain name. Μην επιλέξετε διακριτικό τίτλο που δεν είναι διαθέσιμος για χρήση στο ίντερνετ. Μαζί με το .gr, θα σας πρότεινα να κατοχυρώσετε και όλες τις άλλες εκδοχές domain (.com, .biz, .net) αν είναι διαθέσιμες, ώστε να προστατεύσετε το όνομα της επιχείρησής σας.

See Also

Μετά την έρευνά σας, οι επιλογές σας θα πρέπει να έχουν περιοριστεί το πολύ στις τρεις. Συγκεντρώστε πρόσωπα του φιλικού και του οικογενειακού σας περιβάλλοντος για να δημιουργήσετε ένα focus group και να αναλύσετε μαζί τις κορυφαίες επιλογές σας, ώστε να καταλήξετε σε ένα τελικό αποτέλεσμα. Σε αυτήν την διαδικασία, καλό θα είναι να έχετε κατά νου τα τέσσερα παρακάτω tips:

  1. Γράψτε τα ονόματα και ζητήστε από το focus group να τα προφέρει.
  2. Πείτε προφορικά τα ονόματα και ρωτήστε τους πώς θα τα έγραφαν.
  3. Ρωτήστε τους τι σημαίνει το κάθε όνομα για αυτούς.
  4. Την επόμενη μέρα, ρωτήστε τους ποια ονόματα θυμούνται.

Κοινά λάθη που αφορούν την επιλογή ονόματος μίας επιχείρησης.

Η επωνυμία έχει τεράστια σημασία για μία επιχείρηση. Ένα εξαιρετικό όνομα μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχία της, όπως και ένα όνομα που δεν έχει απήχηση στον καταναλωτή μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό. Η ισορροπία είναι πολύ λεπτή όταν μιλάμε για τη δημιουργία επωνυμίας για την επιχείρησή σας.

Πολλοί επιχειρηματίες επιλέγουν να δώσουν στην επιχείρησή τους το όνομα ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή μίας υπηρεσίας που παρέχουν. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην επιχείρηση σε περίπτωση που θελήσει να προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν σχέση με το όνομά της. Αντίστοιχο πρόβλημα αποτελεί και η επιλογή ονόματος που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που προσφέρετε.

Ένας γενικός και αόριστος διακριτικός τίτλος δεν θα είναι εύκολα ορατός στις μηχανές αναζήτησης και, επιπλέον, θα πάρει καιρό για να χαραχτεί στη μνήμη του αγοραστικού κοινού που στοχεύετε – εκτός αν έχετε μεγάλο κεφάλαιο να επενδύσετε στο μάρκετινγκ της επιχείρησής σας…

Μία υπερβολικά κυριολεκτική ή απλή επωνυμία μπορεί να λειτουργήσει μόνο με τη λογική ότι η επιχείρηση δεν σκοπεύει να εξελιχθεί ή να αλλάξει κατεύθυνση. Από την άλλη, μία πολύ εξελιγμένη ή πολύπλοκη επωνυμία μπορεί να μη γίνει κατανοητή από το κοινό σας, το οποίο σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν θα ξέρουν τι ακριβώς κάνει η επιχείρησή σας.

Αν επιλέξετε κάτι πολύ εξειδικευμένο, περιορίζετε το αγοραστικό κοινό σας και διώχνετε όλους όσοι δεν ανήκουν στον βασικό τομέα της εμπορικής σας δραστηριότητας, ακόμα κι αν κάνουν χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Στην ίδια λογική, η επιλογή μίας επωνυμίας με παράξενη ή ασυνήθιστη ορθογραφία μπορεί να αποδειχθεί προβληματική. Οι διακριτικοί τίτλοι με περίπλοκη ορθογραφία μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα, ιδιαίτερα στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Φανταστείτε πόσες ευκαιρίες πώλησης θα χάσετε αν υπάρχουν καταναλωτές που ψάχνουν την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο αλλά δεν μπορούν να τη βρουν.

Είναι μάλλον απίθανο να βρείτε αμέσως τον τέλειο διακριτικό τίτλο για την επιχείρησή σας. Αξιολογήστε το κάθε όνομα βάσει της προοπτικής του, και όχι των προσωπικών σας προτιμήσεων. Αν και η διαδικασία επιλογής ονόματος για την επιχείρησή σας μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη, το τελικό αποτέλεσμα θα σας πείσει ότι άξιζε τον κόπο.

View Comments (0)
Scroll To Top