Now Reading
Μοναδική Πρόταση Αξίας: 4 τρόποι να βρείτε τη δική σας

Μοναδική Πρόταση Αξίας: 4 τρόποι να βρείτε τη δική σας

Ως επιχειρηματίες, είναι απαραίτητο να έχετε και να γνωρίζετε ποια είναι η μοναδική αξία σας αν θέλετε να δημιουργήσετε μία επιχείρηση που θα είναι τόσο βιώσιμη όσο και επιτυχημένη. Δυστυχώς, η αναγνώριση και η δημιουργία του χαρακτηριστικού που θα κάνει την ειδοποιό διαφορά για κάθε επιχείρηση δεν είναι πάντα εύκολη.

Η Μοναδική Πρόταση Αξίας (UVP) είναι μία συνοπτική και ξεκάθαρη πρόταση για τα οφέλη που προσφέρετε στους πελάτες σας. Εν ολίγοις, είναι η επεξήγηση του τι σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό. Όμως, μία Μοναδική Πρόταση Αξίας δεν είναι ούτε σλόγκαν, ούτε “πιασάρικη” ατάκα. Είναι η πρόταση που περιγράφει την αξία σας, καθώς και σε ποιον παρέχετε αυτήν την αξία και τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Η Μοναδική Πρόταση Αξίας του iPhone της Apple, για παράδειγμα, είναι η προσφορά μοναδικής εμπειρίας: “Ένα τηλέφωνο πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από μία συλλογή χαρακτηριστικών. Ένα τηλέφωνο πρέπει, πάνω απ’ όλα, να είναι εντελώς απλό, όμορφο και μαγικό στη χρήση.” Πώς μπορείτε να βρείτε τη δική σας Μοναδική Πρόταση Αξίας;

#1. Προσδιορίστε το αγοραστικό κοινό σας.

Η Μοναδική Πρόταση Αξίας σας πρέπει να σας βοηθάει να συνδέεστε με το αγοραστικό κοινό που στοχεύετε. Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε μία πρόταση που θα αναπτύξει μία τέτοια σχέση, θα πρέπει πρωτίστως να προσδιορίσετε ποιο είναι αυτό το κοινό.

Δείτε ποιος αγοράζει (και ποιος δεν αγοράζει) τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ποιος θεωρείτε ότι μπορεί να επωφεληθεί από την προσφορά σας; Αντί να υποθέτετε ότι ο καθένας μπορεί να γίνει πελάτης σας, περιοριστείτε στους ανθρώπους που είναι ήδη πελάτες σας.

Η εστίαση του μηνύματός σας σε εκείνους στους οποίους πραγματικά απευθύνεστε, θα κάνει το μάρκετινγκ σας πιο αποτελεσματικό. Μόνο αν προσδιορίσετε ποιο ακριβώς είναι το αγοραστικό κοινό σας, θα ξέρετε ποιον ακριβώς πρέπει να στοχεύσετε με την πρόταση αξίας που θα δημιουργήσετε.

#2. Καθορίστε τι είναι αυτό που σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Με όποιον τομέα κι αν ασχολείστε, ο ανταγωνισμός είναι αναπόφευκτος. Για να καθορίσετε τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε, και τι αξία μπορείτε να προσφέρετε που οι άλλες εταιρίες δεν μπορούν, θα πρέπει να ξέρετε ποιους έχετε απέναντί σας.

Μόλις εντοπίσετε τους ανταγωνιστές σας, σκεφτείτε για ποιους λόγους θα μπορούσε ένας πελάτης να προτιμήσει εσάς αντί αυτών. Στηρίξτε τα επιχειρήματά σας με γεγονότα – το “είμαι καλύτερος” δεν αποτελεί αποδεκτό επιχείρημα. Συντάξτε μία συγκεκριμένη λίστα με παράγοντες που σας διαφοροποιούν από το πλήθος. Για να καθορίστε τι είναι αυτό που σας κάνει ξεχωριστό, ίσως να χρειαστεί να παραδεχθείτε ότι ένας ανταγωνιστής σας είναι καλύτερος σε κάποιον τομέα από εσάς.

#3. Αναγνωρίστε ποιο πρόβλημα λύνει το προϊόν σας.

Τώρα που γνωρίζετε ποιο είναι το αγοραστικό κοινό σας και τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, ήρθε η ώρα να βρείτε το μοναδικό πρόβλημα που μπορεί να επιλύσει το προϊόν ή η υπηρεσία σας. Το “κάνουμε τη ζωή των πελατών μας πιο εύκολη” δεν αρκεί – θα πρέπει να γίνετε συγκεκριμένοι.

See Also

Μπορεί το προϊόν σας να λύνει περισσότερα από ένα πρόβλημα – ίσως, για παράδειγμα, να εξοικονομεί χρόνο και χρήμα για τους πελάτες σας. Όταν προσπαθείτε να καθορίσετε ποια είναι η Μοναδική Πρόταση Αξίας σας, σκεφτείτε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αγοραστικό κοινό σας και πώς προσπαθούν να τα επιλύσουν οι ανταγωνιστές σας. Αναζητήστε τα προβλήματα που οι ανταγωνιστές σας δεν μπορούν να λύσουν για το αγοραστικό κοινό σας. Αυτό που πρέπει να προσπαθήσετε να κάνετε, είναι να συμπληρώσετε τα δικά τους κενά.

#4. Σκεφτείτε τι εκπροσωπεί το brand σας.

Η Μοναδική Πρόταση Αξίας σας δεν είναι απλά μία δήλωση του τι μπορείτε να λύσετε. Πρέπει να μεταδίδει και το μήνυμα του ποιοι είστε. Με άλλα λόγια, πρέπει να συσχετίζεται με αυτό που εκπροσωπεί η επιχείρησή σας. Η Μοναδική Πρόταση Αξίας σας πρέπει να αποτελεί πλήρη εξήγηση του ποιοι είστε, τι μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας και γιατί είστε διαφορετικοί από τους ανταγωνιστές σας. Βεβαιωθείτε ότι η Μοναδική Πρόταση Αξίας σας ταιριάζει με την εικόνα που έχετε δημιουργήσει για το brand σας.

Μία Μοναδική Πρόταση Αξίας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να προσελκύσετε πελάτες που θα ταυτιστούν πραγματικά με την επιχείρηση και το brand σας. Ωστόσο, η δημιουργία της απαιτεί έρευνα και σαφή κατανόηση της ταυτότητας του brand σας και αυτού που μπορείτε να προσφέρετε στο κοινό σας. Η δημιουργία της σωστής πρότασης αξίας επιτυγχάνεται μόνο μέσω της διαδικασίας δοκιμής και σφάλματος, αλλά με τη σωστή στρατηγική μπορείτε να δημιουργήσετε μία πρόταση που θα δείχνει ξεκάθαρα την μοναδική αξία που προσφέρετε.

Photo Credits: Jirapong Manustrong /Getty Images /iStockphoto

View Comments (0)
Scroll To Top