• IN THE NEWS
  • BUSINESS IN BRIEF
  • DONTMISS
  • SMARTER LIVING
  • DISCOVERY
  • EDITORS
  • SENSES
GLOBALIST | GR
  • HOME
  • BUSINESS+LEADERSHIP
  • AFFAIRS+SOCIETY
  • NEWS & EDITS
  • TRAVEL & LEISURE
  • DESIGN+CULTURE
No Result
View All Result
  • HOME
  • BUSINESS+LEADERSHIP
  • AFFAIRS+SOCIETY
  • NEWS & EDITS
  • TRAVEL & LEISURE
  • DESIGN+CULTURE
GLOBALIST | GR
GLOBALIST | GR
No Result
View All Result

Τελικά, είναι η Google μία “σατανική ιδιοφυΐα”;

Οι δωρεάν υπηρεσίες και το τίμημά τους

by GLOBAL PRESS
January 30, 2019
in DONTMISS, EDITS, NEWS & EDITS
1 min read
Home NEWS & EDITS EDITS
150
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣχετικάΆρθρα

Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα

Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα

December 5, 2019
Υπερπληθυσμός: Πρέπει να ανησυχούμε;

Υπερπληθυσμός: Πρέπει να ανησυχούμε;

December 3, 2019

Πόσο κοστίζουν στην πραγματικότητα οι δωρεάν υπηρεσίες της Google; Κατά τη συγγραφέα Shoshana Zuboff, περισσότερα από όσα νομίζετε. Ο “καπιταλισμός της παρακολούθησης” – ένας όρος που η ίδια επινόησε το 2014 – είναι ένας εξαίρετος τρόπος να μεταφέρει κανείς τη συμφωνία του Φάουστ στο επίκεντρο της ψηφιακής οικονομίας.

Ίσως αυτή να είναι η πιο κατάλληλη εποχή για να ασχοληθούμε με τις “σκοτεινές δυνάμεις” της οθόνης. Τελικά, είναι η Google μία “σατανική ιδιοφυΐα”, όπως υποστηρίζει η συγγραφέας στο τελευταίο της βιβλίο;

“Οι χρήστες υπνοβατούν σε αυτόν τον νέο κόσμο των smart συσκευών και των smart πόλεων, που δημιουργούνται περισσότερο προς όφελος εκείνων που καταγράφουν όλα τα δεδομένα τους.” Για να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καλύτερα κάθε smart συσκευή, συναινούμε στη διάθεση των πιο ευαίσθητων δεδομένων μας χωρίς να συνειδητοποιούμε ότι στην πράξη τα βάζουμε προς πώληση για “συμπεριφορικές αναλύσεις των μελλοντικών αγορών”.

Αλήθεια, πόσοι από εμάς συνειδητοποιούμε ότι τα κινητά μας τηλέφωνα έχουν και το ρόλο συσκευών εντοπισμού, που επιτρέπουν στις εταιρίες να εντοπίζουν ακριβώς την τοποθεσία μας για να μας προωθούν τις κατάλληλες διαφημίσεις; Η εμμονή με την οποία οι εταιρίες συλλέγουν όλο και περισσότερα δεδομένα για την καθημερινή ζωή μας – πώς αγοράζουμε, πώς ασκούμαστε, πώς κοινωνικοποιούμαστε – με σκοπό να προβλέψουν και να διαμορφώσουν τις αγοραστικές μας συνήθειες, είναι άνευ προηγουμένου.

Σε όλο αυτό, η Google είναι μία σατανική ιδιοφυΐα. Ξεκίνησε τη ζωή της σαν δύναμη του καλού. Το 1998, οι ιδρυτές της, Larry Page και Sergey Brin, συνέταξαν ένα κείμενο – σταθμό, στο οποίο προειδοποιούσαν τους καταναλωτές ότι οι μηχανές αναζήτησης που κινούνται από τις διαφημίσεις δεν θα λειτουργούν με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες τους.

Ο ιδεαλισμός τους, όμως, τέλειωσε με το dotcom crash του 2000-2001, το οποίο και τους ανάγκασε να αποφέρουν κέρδος στην εταιρία με κάποιον τρόπο. “Μεταμορφώθηκε από έναν νεαρό Dr. Jekyll σε έναν αδίστακτο Mr. Hyde, αποφασισμένο να καταδιώκει το θήραμά του παντού και πάντα,” γράφει η συγγραφέας.

Πριν να καταδικάσουμε, όμως, τη Google και οποιαδήποτε άλλη τεχνολογική εταιρία, οφείλουμε να λάβουμε υπ’ όψιν μας σημαντικούς παράγοντες. Δεν μπορούμε, για παράδειγμα, να κλείνουμε τα μάτια στα οφέλη των προϊόντων που προσφέρει – όπως είναι η μηχανή αναζήτησης, οι χάρτες και το Gmail. Καμία εταιρία δεν έχει προσφέρει ποτέ τόσα εργαλεία αναζήτησης και επικοινωνίας σε άμεση διαθεσιμότητα του χρήστη.

“Αν η υπηρεσία είναι δωρεάν,“ είπε κάποτε ο Tim Cook της Apple, “δεν είστε ο πελάτης αλλά το προϊόν.” Όσο αληθές κι αν είναι αυτό, οι άνθρωποι φαίνεται να εκτιμούν τις “δωρεάν” παροχές παρά το τίμημα της παρακολούθησής τους. Σύμφωνα με μία ανάλυση της Εθνικής Υπηρεσίας Οικονομικών Ερευνών (NBER), οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης θα έπρεπε να πληρώνονται $1,000 μηνιαίως για να σταματήσουν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας.

Και για τους ανθρώπους που έχουν απηυδήσει με τις τακτικές της Google, υπάρχουν πάντα εναλλακτικές: Η DuckDuckGo, για παράδειγμα, είναι μία μικρότερη μηχανή αναζήτησης που εξασφαλίζει στους χρήστες της ότι δεν εντοπίζει την τοποθεσία τους. Η ανταγωνιστική αγορά ψηφιακής ιδιωτικότητας έχει ήδη ανοίξει, και οι μεγάλες εταιρίες ήδη κατευθύνουν το μάρκετινγκ τους προς αυτήν την οδό.

Αλλά σε ένα βιβλίο που αποκαλεί τον καπιταλισμό παρακολούθησης “απειλή του 21ου αιώνα για την ανθρώπινη φύση”, ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι ότι η συγγραφέας παίρνει την ιδιοφυΐα της Σίλικον Βάλλεϋ – σατανική ή μη – υπερβολικά στα σοβαρά. Στην προσπάθειά της να τονίσει το φαινόμενο ως “τραγικό αναπόφευκτο”, πέφτει στην παγίδα του.

Σαφώς και πρέπει να ρίχνουμε φως στον τρόπο που οι εταιρίες εκμεταλλεύονται τα δεδομένα μας για να καθοδηγήσουν τη συμπεριφορά μας. Αλλά το να ορίζουμε τον καπιταλισμό παρακολούθησης ως την απολυταρχία του Big Brother που απειλεί την ελευθερία του ανθρώπου; Αυτή η θεωρία κι αν αγγίζει τα όρια του “τραγικού αναπόφευκτου”…

GLOBAL PRESS

Ο χρήστης Global Press όπως και ο χρήστης Globalist είναι τα δύο βασικά προφίλ αρθρογράφων της συντακτικής ομάδας του Globalist Magazine Greece.

https://www.globalist.gr
Tags: GOOGLESHOSHANA ZUBOFFΔΩΡΕΑΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΙΔΙΟΦΥΙΑΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑΤΙΜΗΜΑ
Previous Post

Κατακτήστε τη νέα γενιά των εταιρικών πελατών

Next Post

Αυτές είναι οι 10 πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες και επικερδείς βιομηχανίες

Related Posts

Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα
EDITS

Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα

by Αντώνης Καρατζής
1 day ago
Υπερπληθυσμός: Πρέπει να ανησυχούμε;
SOCIETY

Υπερπληθυσμός: Πρέπει να ανησυχούμε;

by Αντώνης Καρατζής
3 days ago
Πώς μια τρελή ιδέα έσωσε το παγκόσμιο εμπόριο
EDITS

Πώς μια τρελή ιδέα έσωσε το παγκόσμιο εμπόριο

by Αντώνης Καρατζής
1 week ago
Πώς ο άνθρωπος κυριάρχησε στα υπόλοιπα είδη;
SCIENCE

Πώς ο άνθρωπος κυριάρχησε στα υπόλοιπα είδη;

by Αντώνης Καρατζής
2 weeks ago
Η YouTuber που κάνει καριέρα από τα ταμπού
PEOPLE

Η YouTuber που κάνει καριέρα από τα ταμπού

by GLOBAL PRESS
2 weeks ago
Υπάρχει η έννοια της ηθικής στο ζωικό βασίλειο;
SCIENCE

Υπάρχει η έννοια της ηθικής στο ζωικό βασίλειο;

by Αντώνης Καρατζής
2 weeks ago
Αυτά είναι τα πιο ακριβά σπίτια προς πώληση στον κόσμο
LUXURY

Αυτά είναι τα πιο ακριβά σπίτια προς πώληση στον κόσμο

by GLOBAL PRESS
3 weeks ago
Load More
Please login to join discussion

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

  • 2020: Αυτή θα είναι η νέα τάση στην αγορά εργασίας

    2020: Αυτή θα είναι η νέα τάση στην αγορά εργασίας

    158 shares
    Share 80 Tweet 33
  • Κέρδισε ως και 3.000 € το μήνα, κάθε μήνα!

    5359 shares
    Share 2146 Tweet 1339
  • Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα

    54 shares
    Share 27 Tweet 11
  • Οικονομία: Πόσο επηρεάζει τώρα πια τις εκλογές;

    31 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Guillaume Alan: Μονοχρωμία και ποιητικός μινιμαλισμός | Video

    135 shares
    Share 61 Tweet 31

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οικονομία: Πόσο επηρεάζει τώρα πια τις εκλογές;
POLITICS

Οικονομία: Πόσο επηρεάζει τώρα πια τις εκλογές;

by GLOBAL PRESS
December 6, 2019
Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα
EDITS

Το παράδοξο της ταυτότητας και το πλοίο του Θησέα

by Αντώνης Καρατζής
December 5, 2019
2020: Αυτή θα είναι η νέα τάση στην αγορά εργασίας
CAREER

2020: Αυτή θα είναι η νέα τάση στην αγορά εργασίας

by GLOBAL PRESS
December 4, 2019
Υπερπληθυσμός: Πρέπει να ανησυχούμε;
SOCIETY

Υπερπληθυσμός: Πρέπει να ανησυχούμε;

by Αντώνης Καρατζής
December 3, 2019
GLOBALIST | GR

© 2019 GLOBALIST - Premium Content Magazine Design by #BRANDUP.

USEFUL

  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΟΡΟΙ & ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

FOLLOW US

No Result
View All Result
  • HOME
  • BUSINESS+LEADERSHIP
  • AFFAIRS+SOCIETY
  • NEWS & EDITS
  • TRAVEL & LEISURE
  • DESIGN+CULTURE

© 2019 GLOBALIST - Premium Content Magazine Design by #BRANDUP.

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.