Now Reading
“Ξαναρχίζω από το μηδέν”: Η εμμονή των Millennials

“Ξαναρχίζω από το μηδέν”: Η εμμονή των Millennials

Όταν στην ταινία “Άγρια” (Wild, 2014) η Ρις Γουίδερσπουν μας έκανε να σκεφτούμε ότι η αλλαγή στη ζωή μας αρχίζει με το πακετάρισμα μίας βαλίτσας, κέρδισε την υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.

Το “νέο ξεκίνημα” ή η “καινούρια ζωή” προωθείται σαν ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό σημείο καμπής στη ζωή κάθε νεαρού ενήλικου, σε συνάρτηση με την ιδέα ότι μία “άνετη ζωή” σημαίνει ότι έχεις παίξει εκ του ασφαλούς και ότι αν έχεις “ριζώσει” κάπου, έχεις χάσει την περιπέτεια της αναζήτησης του εαυτού σου: Μία περιπέτεια που, φαινομενικά, μπορεί να να ζήσει κανείς μόνο αν μεταφέρεται από πόλη σε πόλη ανακαλύπτοντας νέους τρόπους ζωής και αναζητώντας νέες ευκαιρίες.

Οι νέες γενιές, όπως είναι οι Millennials και η Γενιά Ζ, είναι – στην κυριολεξία – προγραμματισμένες να έχουν εμμονή με το “καινούριο” επειδή τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής ΠΡΕΠΕΙ να είναι μία περίοδος κατά την οποία ξεκινάς από την αρχή – χωρίς τους περιορισμούς της παιδικής ηλικίας και με τη δυνατότητα της αυτενέργειας στη ζωή σου.

Τα νούμερα μαρτυρούν την τάση: Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 59% των ανθρώπων ηλικίας από 18 έως 35 ζουν μακριά από την πόλη καταγωγής τους, και το 41% έχει μετακομίσει σε ένα καινούριο μέρος χωρίς να έχει την πρόθεση να εγκατασταθεί μόνιμα εκεί και με κίνητρο μία νέα αρχή (26%). Αξίζει να σημειωθεί ότι μία σημαντική διαφορά αυτής της γενιάς με τις προηγούμενες είναι ότι ο λόγος που αποφασίζουν να αλλάξουν σπίτι, πόλη ή χώρα δεν αφορά σε κάποιο σημαντικό γεγονός (π.χ. γάμος ή αγορά σπιτιού) αλλά στην επιθυμία να τολμήσουν να κάνουν κάτι διαφορετικό μόνοι τους.

Μεγάλο ρόλο σε όλο αυτό παίζουν τα social media. Αν και δεν έχει γίνει κάποια επίσημη μελέτη που να αποδεικνύει την ακριβή σχέση μεταξύ των μετακινήσεων /μετακομίσεων και των υπέροχων φωτογραφιών που γεμίζουν το Instagram και που κάνουν μία πόλη να μοιάζει με σκηνικό ταινίας, είναι εύκολο να δει κανείς τα φώτα της Νέας Υόρκης και τον Σηκουάνα με φόντο τον Πύργο του Άιφελ, και να φανταστεί ότι η ζωή του θα γινόταν καλύτερη αν άλλαζε ταχυδρομικό κώδικα. Σύμφωνα με την Expedia, μάλιστα, μία από τις ταξιδιωτικές προτεραιότητες των νέων είναι πόσο δημοφιλής είναι ο προορισμός τους στο Instagram.

Ως εξελικτική ψυχολόγος που εστιάζει στην μετάβαση προς την ενήλικη ζωή, η Τζένιφερ Τάννερ εξηγεί ότι “ο εγκέφαλος παραμένει εύπλαστος και ευπροσάρμοστος για να μπορέσει να ταιριάξει κάπου”. Αν και οι εγκέφαλοί μας είναι εκ φύσεως προγραμματισμένοι να φλερτάρουν με καθετί καινούριο στα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής μας, η μόνιμη επιδίωξη “φρέσκων ξεκινημάτων” προκαλεί συχνά την ανησυχία μήπως η προσαρμογή μας σε μία συγκεκριμένη πόλη ή εργασία μας στερεί κάτι καλύτερο ή πιο σημαντικό.

See Also

“Η περίοδος της ενηλικίωσης αφορά στην εξερεύνηση – σε εκείνα τα νέα μεταβατικά στάδια – αλλά νομίζω ότι οι νέοι άνθρωποι δεν είναι ιδιαίτερα καλοί στο κομμάτι της δέσμευσης,” επισημαίνει η Δρ. Τάννερ. Όπως υποστηρίζει, οι δεσμεύσεις αποτελούν τη σύνδεσή μας με την κοινωνία και όταν τις αποφεύγουμε φοβούμενοι λανθασμένες επιλογές, διακινδυνεύουμε να καταλήξουμε μόνοι.

Η παραμονή μας κάπου ή η δέσμευση σε κάτι είναι ζωτικής σημασίας: Η ΕΝΑΡΞΗ μίας καλής ζωής είναι εντελώς διαφορετική από το ΚΤΙΣΙΜΟ μίας καλής ζωής. Η λαχτάρα να διατηρούμε πάντα τη ζωή μας σε μία περίοδο που θυμίζει “μήνα του μέλιτος” οφείλεται στην έκρηξη ντοπαμίνης στον εγκέφαλό μας ως αντίδραση σε κάθε νέο δεδομένο. Όταν, όμως, φτάνουμε να είμαστε στην ώριμη ενήλικη ζωή μας, εκείνος που θα έχει παραμείνει πιστός σε μία δουλειά, έναν άνθρωπο ή μία πόλη, είναι και αυτός που θα αρχίσει να δρέπει τα οφέλη της προσπάθειάς του.

Ο σκοπός του πειραματισμού σε διαφορετικές τοποθεσίες και με διαφορετικούς ρόλους είναι να ανακαλύψουμε τον πραγματικό εαυτό μας. Αυτό, όμως, σημαίνει ότι στο τέλος θα πρέπει να βρούμε αυτό που είναι κατάλληλο για εμάς και να το διατηρήσουμε.

View Comments (0)
Scroll To Top